Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Mitől szép? Mitől jó?

2010. szeptember 15. - Skata

5 évvel ezelőtt Debrecenben jártunk egy kétnapos konferencián, mely elsősorban nőknek szólt. A házasság volt a témája, s a fenti két kérdésre kerestek választ az USA-ból érkezett keresztény előadók segítségével. Ma az jutott eszembe, hogy megkérdezlek benneteket: mitől szép, mitől jó egy vasárnapi istentisztelet, főként egy igehirdetés. Ha lenne kedvetek a kommentekben hozzászólni, nagyon sokat segítenétek nekem! Köszönet!

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr682298904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feró 2010.09.15. 22:01:47

Szia!

Először szeretném megköszönni a válaszaidat. Mindig jó más nézőpontból
látni,sokat gondolkoztat rájöttem sokkal
sokkal jobban Kell megismernem a Bibliát.
Mitől szép? Mitől Jó?

Szerintem általában az emberek a saját életükbe próbálnak behelyezni dolgokat,gondolatokat ,tanításokat,igéket,bölcsességeket.
Legalábbis Én ezt teszem,minden igéből,
gondolatból "próbálok" tanulni,okulni,
és alkalmazni.
Szerintem az ember életében nincs stagnálás vagy felfele vagy lefele "megyünk" ,és az emberi faj arra hivatott,hogy Felfelé tartson.
Szerintem ezért is jó és szükséges.
A másik az privát véleményem ,ha például
zenés Istentisztelet van,hát Valakit az
ÚR Nagyon Szép hanggal áldott meg és azt
öröm hallgatni.

Üdvözlettel FERI

Rh+ 2010.09.16. 21:07:49

Attól szép, attól jó az istentisztelet, ha sugárzik belőle Krisztus szeretete. A jó igehirdetés számomra olyan, hogy utána azt érzem, kaptam valamit, több lettem általa, elgondolkodtatott, hatott az életemre. Olyan igehirdetést is hallottam már, amire még évek múlva is emlékeztem.
Mostanában az orosházi gyülekezetben a Reménység Istentisztelet jelenti számomra azt az alkalmat, ahol átélhetem a Szentlélek munkáját. Érdemes lenne egyszer Neked is eljönni, megnézni, részt venni benne.

Skata 2010.09.18. 07:48:54

@feró: Köszönöm, hogy írtál a személyességről. Ezt mindig próbálom szem előtt tartani- ezért fontos ismerni egymást, a gyülekezet tagjainak élethelyztetét. Szerintem Jézus egyszerű, szemléletes példázataival arra tanít, hogy ne elvont, hanem közérthető legyen az igehirdetés. A zene számomra is fontos- ezért ebben az évben komolyabb felkészítés előzi meg majd a családi istentiszteleteket.

Skata 2010.09.18. 07:53:57

@Rh+: Köszönöm, hogy írtál! Nagyon hasonlóan gondolkodunk erről a témáról! Szerintem igehirdetőnek, gyülekezetnek nyitottnak és befogadónak kell lenni- imádkozni, hogy megérintse őket a Szentlélek. Rá kell hagyatkozni. A zenei megalapozás, kíséret, ének nagyon is lényeges. Most énekkör indul nálunk, és a családi istentiszteleteket jobban előkészítjük. Jó lenne, ha a fiatal zenészek elhívást éreznének arra, hogy szolgáljanak közöttünk. Nekik kellene megtérni, hogy hitelesen dicsőíthessék Istent a zenéjükkel. Az egyik vasárnap, ha nem lesz délutáni áhítatom, átmegyek OH-ra!
süti beállítások módosítása