Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

testvér

2011. május 04. - Skata

Mindig szeret a barát, de testvérré a nyomorúságban válik.

Sajnos nem tudok túl sok igét idézni a Példabeszédek könyvéből, pedig olyan sok bölcs mondást tartalmaz. Ezt a mondatot viszont nagyon szeretem és igazságát számtalanszor átéltem. Mit jelent a barátság, mi az, hogy nyomorúság, és hogyan szeret egy testvér? Nehéz leírni, de konkrét helyzetekben érezzük, tudjuk: ez az, így működik...

Nyomorúság- nyomorult helyzet, nyomor, nyomorék- szürke színű szavak, fájdalmasak és megborzongatók. Pedig kerültünk már ilyen helyzetbe és volt, hogy olyan nyomorultul éreztük magunkat. Nem kellett ehhez betegség, sem háború, kifosztottság vagy üldözöttség. A nyomorúság egy nagy szükséghelyzet is lehet, amikor szükségem van jó szóra, szükségem van biztatásra és megerősítésre, szükségem van belső igazolásra, elismerésre, valamire, amitől fel tudok egyenesedni, amitől egész és tartással teli lesz az életem.

Nyomorúság, amikor össze vagyok omolva, tanácstalanul és letaglózottan érzem magam- miért, mi okozza? Lehet csak csupán egy szó, de olykor egy vesztettnek tűnő ügy, amiért annyit küzdöttünk.  

Nyomorúság lehet egy olyan helyzet, amiben szorongatva érzem magamat- szorítást érzek a félelmeimtől, a kételyeimtől, s ismeretlen sötét indulatoktól. Szorongathat olyasmi, ami megoldatlan- amitől nem tudok szabadulni, körülvesz, körültekeredik rajtam....

És ilyenkor jön a barát, aki mindig szeret, de most testvérré válik. Két testvérem van- mindeketten fontosak nekem, s mindkettőjükre másként számíthatok. Jó nekem, mert tudom, milyen a vér szerinti testvér, az összetartozás ilyen mélysége, de biztonságos lazasága is.

Az utóbbi pár napban többször élhettem át, hogy a nehéz helyzetben, amikor külső és belső feszültségektől megfáradtan tényleg egyedül Jézus segítségében bízhattam, hirtelen ott termettek a testvérek. Akiket barátként tartottam számon- most  odaálltak mellém és megéreztem- tényleg testvérek vagyunk. Mert nem lehet, hogy a sötétség elnyelje a világosságot. Mert az a győzelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk.

Ha be majd mesélnem kell egyszer arról, milyen volt ez a húsvét, milyen ez a május, akkor be tudok majd számolni arról, hogy testvérekre találtam a kihívások, a próbatételek közben. Azt fogom mondani, hogy a csángóknál jártam, a héátfalusiaknál, a gyimesben és a moldvaiaknál. Azt fogom mondani, hogy az ő nyomorúságukban én magam újra testvérré lettem. Nemzet, nyelv, összetartozás csodáját tanultam. De arról is beszámolok, hogy mit jelent Jézusban testvérnek lenni, s hogy ezen a tavaszon ezt is nyomorúságok közepette tapasztalhattam meg újra. Mit jelent nekem ez a gyülekezet? Sokszor nehéz, embert próbáló szolgálatot, mert tanulnom kell az itteniek szeretet-nyelvét. De áldást és örömöt, mert itt lelki vezetővé értem és a gyülekezetben gyakorta tapasztalom- élem igazán: mindig szeret a barát, de testvérré a nyomorúságban válik. Egy fiatalságától, otthonától, nyelvéttől  megfosztott közösség összetartó ereje ez, hiszem, hogy az Isten csodája közöttünk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr922878399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása