Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Néhány sor Istenről- tőlem és József Attilától

2011. február 26. - Skata

Gyermekkoromban azt képzeltem, hogy Isten van a napsugarak ragyogása mögött. Ahogyan átszűrődött a fény a felhők mögül és széles sávolban tört elő, becsíkozva az eget, valami földüntúlit sejetettem mögötte. Pedig olyan keveset hallottam Róla akkoriban.  Aztán volt idő, amikor nagyon " tudtam" hol van Isten és kicsoda Ő. Ma már csak mosolygok rajta. Az utóbbi időben az arcát, jelenlétét és csodáit az apró jelekből olvasom. És azért adok hálát, ha valaki észreveszi keze nyomát és szeretete munkálkodását a hétköznapiban is. Persze most is Jézus mindenek felett, akinek igéje erő, hatalom- de sokkal szelídebben, ahogyan ének is mondja...

József Attila szép sorait pedig fogadjátok szeretettel!

 

1
Mikor a villamos csilingel,
Vagy ha a kedves kenyeret szel
S elvál a kenyér a karajtól,
Az Isten megjelenik akkor.

Őt én már igen sokszor láttam,
Fáradtan feküdtem az ágyban,
Ő jött s megláttam szemlehunytan,
Éppen amikor elaludtam.

Egyszer borotvát vizsgálgatva
Ujjamat végighúztam rajta.
Nagy hideg támadt, nehéz, fojtott,
Még a csontom is megborzongott.

Gondolatban tán nem is hittem;
De amikor egy nagy zsákot vittem,
S ledobva ráültem a zsákra,
A testem akkor is őt látta.

Most már tudom őt mindenképpen,
Minden dolgában tettenértem.
S tudom is, miért szeret engem,
Tettenértem az én szívemben.

2
Hogyha golyóznak a gyerekek,
Az Isten köztük ott ténfereg.
S ha egy a szemét nagyra nyitja,
Golyóját ő lyukba gurítja.

Ha hideg a föld leheverni,
A Napot nagy felhőkbe rejti
És meg-megráncigálja fürtünk,
Úgy mondja meg, hogy le ne üljünk.

Ő sohase gondol magára,
De nagyon ügyel a világra,
A lányokat ő csinosítja,
Friss széllel arcuk pirosítja.

Ő vigyáz a tiszta cipőre,
Az utcán is kitér előre,
Nem tolakszik és nem verekszik,
Ha alszunk csöndesen lefekszik.

Hogyha a jóság csak bút hozhat,
Akkor megenged minden rosszat.
S ha velünk mégis találkozik,
Isten sohasem csodálkozik.

3
Istenem, én nagyon szeretlek,
Én szíve lennék a szívednek.
Ha rikkancs volna mesterséged,
Segítnék kiabálni néked.

Hogyha meg szántóvető lennél,
Segítnék akkor is mindennél.
A lovaidat is szeretném,
Szépen, okosan vezetném.

Vagy inkább ekeszarvat fogva
Szántanék én is a nyomodba.
A szikre figyelnék, hogy ottan
A vasat még mélyebbre nyomjam.

Ha tanár lennél én ügyelnék,
Hogy megtanulják jól a leckét.
S odahaza a sok tanítvány
Dolgozatát kijavítnám.

Nem zavarnálak ennél, annál,
Tudnám én jól, mire mit adnál.
S bármi efféle volna munkád,
Velem azt soha meg nem unnád.

Ha nevetnél én is örülnék,
Vacsora után melléd ülnék.
Te az én szívemet elkérnéd,
S én hosszan sok szépet mesélnék.

4
Én már fiatalember lettem,
A boltba gyerek megy helyettem.
De ha Néki valami kéne,
A boltba én futnék el érte.

Fütyörészve a szép időben,
Esernyő nélkül az esőben,
A kocsiúton lenn szaladnék,
Magamra kabátot sem kapnék.

De az autót frissen, fürgén,
Ha nem is töfföl, kikerülném.
Hisz ha valahogy elgázolna,
Hiába mentem én a boltba.

Megválogatnám én a portékát,
Ahhoz mennék, ki olcsóbbért ád.
S mielőtt akármit elhoznék,
Hosszan, sokáig alkudoznék.

Aztán, hogy Néki odaadnám,
Jó kedvét meglátnám az arcán.
Szeme csillogna, megköszönné,
Mást nem is küldne boltba többé.

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr112692207

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: József Attila - EGY KISGYEREK SÍR 2011.03.11. 13:20:10

VIGYÉL ÁT, RÉVÉSZEMA sötét szoba sarkában zokogegy tehetetlen, guggoló gyerek.Sír, mint a cipő alatt a homok.Vergődik, mint a nehéz tengerek.Könnyes, miként északra nyíló völgy.Könnyes, mint könnyes a szem ürege.Könnyes, miként a kő alatt a föld.K...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ancsa1963 2011.02.27. 12:35:23

Szia Kata!
Olyan gyönyörű ez a vers,hogy nem is tudok mit hozzáfűzni!A vers magáért beszél!
Azt hiszem,én most tudom hol van Isten!
Hiszen szinte naponta ,kapok valami aprócska jelet,"tudást"/ami eddig eszembe sem jutott volna soha/ amit szeretnék,vagy inkább kell hogy bővítsek,gyarapítsak!Nagyon fontos dolgok ezek számomra!

Skata 2011.03.01. 21:27:51

Ezek szerint van értelme tartalmas verseket feltennem. Az utóbbi időben én is egyre nagyobb figyelmet fordítok a költők gondolataira. Mindig más és meglepő oldalról láttatják világunkat, vagy a bensőket és akár Isten lényegét is.K

cheyenne 2011.03.02. 20:05:31

Igen ,igen én is csatlakozom! Hiszen a versek szavakba öntik néha helyettünk is botladozó útkeresésünket, megerősítve,hogy az Úton járva sem egyszerű és könnyű a dolgunk...mert
..."az Út
rejtőzik
kívüle senki
sincsen itt
megbocsájt és
beteljesít"
(Lao-ce:Tao te King)

Igaz ez nem vers a szó valódi étrelmében
süti beállítások módosítása