Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Levendula

2010. szeptember 05. - Skata

Bizonyos helyeknek meghatározó illatuk van. Pénteken látogatóban jártam valahol- és úgy érzetem magam, mint gyermekkoromban a nagyszüleimnél. Sajnos nem töltöttem náluk sok időt, mivel eléggé messze laktak tőlünk, a tanyán. A ház illata, a szőlőtövek szépsége még mindig előttem van. Úgy tudom Tata sokat dohányzott, Mama mindig főzte neki a kávét. Arra azonban nem emlékszem, láttam-e valaha is  gomolygó füstöt. A két komponens mégis tagadhatatlanul átjárt mindent. A falak, a bútorok beitták ezt a kesernyés egyveleget- s ha mostanában belépek egy olyan házba, ahol a kávégőz és a cigarettafüst nyomot hagy maga után, ők jutnak az eszembe. A nagymamám élete utolsó tizenhárom évében már nálunk lakott. Minden nyugdíj után négercsókot és őszibarackot vásárolt, és mindent meg lehett vele beszélni. Közös titkaink eredményeképpen teljesítte a tőle kapott küldetést. Beszerezte a három színű tollat, de az első különleges fehérneműm is az ő érdeme volt. Az első igazi temetőbejárás és gyertyagyújtás és vele történt meg. A nagypapa szálfatermetű férfi volt, megjárta a fogságot. Nyugdjas éveiben méhészkedni kezdett. Ma is előttem van pigmenthiányos keze. Senki sem sütött nekem azóta kukoricát- harmincegynehány év telt el pedig, és a ő volt az egyetlen, aki olyan finomat tudott készíteni...

Milyen messze kanyarodtam a levendulától! Ezt a képet kaptam a minap- a  fotó felidézte bennem a tihanyi kirándulást. Mindig olyan jó felsétálni a templomhoz, körbejárni az emlékhelyet és átvenni valamit abból a csendből, tisztaságból, ami betölti ott a levegőt. Az apátság alagsorában az utolsó állomás a kis kegytárgybolt, ahol azonban a keresztek, imakönyvek és egyéb emléktárgyak társaságában ott kínálja magát a levendula is. Teszi ezt ezerarcú módon: levendulaszappan, levendulazsákocskák, sőt levendulás-mandulás csokoládé, levendulás rövidital képében. Mindent átjár ez a félrismerhetetlen, finom illat. Ott terjeng, s olyan hálás voltam érte! Hiszen ez a lila fürtös virágocska az ajándékba vásárolt Korzenszky imakönyvbe is beköltözött. 

Vasárnap van. Bár készülnöm kell az istentiszteletre, és ez egy komoly feladat, a vasárnap számomra is a nyugalom, az Istennel töltekezés napja. S amikor levendulát látok, vagy érzek, nem csak a Tihanyi Apátság jut eszembe, hanem a mi kis templomunk is. Vagy inkább a gyülekezetünk, a mi kedves kis egyházközségünk, s maga Urunk, éltető, békét adó, szeretetteljes szava. Amit az Ő igéje átjár, tisztábbá, szebbé, igazabbá válik. Ahogyan az a kis boltocska is csodálatos és egységes illatélményt nyújtott. Ahol Urunk igéje megszólal, elkezdődik valami: átjárja a szíveket, impregnálja az életeket. Beköltözik a tetteinkbe és árad rajtunk keresztül. Kis zsindelytetős templom, vagy tekintélyes apátság- tulajdonképpen nem számít. Csak egy: ott hirdetik az élő Krisztust, szeretetét, megbocsátását, ott együtt lehetünk mindazokkal, akik keresik, megtalálták, szolgálják Őt. Itt közösen várunk Rá és engedjük, hogy Ő megszólítson, szeressen és Lelkével töltsön el minket.

Náthásan, duzzadt orral nem érzünk semmit- ugyanígy érzéketlen, közönyös, bezárkózó lélekkel sem tapasztalhatjuk meg ezen sorok igazát.

" Érezzétek és lássátok, hogy jó az Úr, boldog az az ember, aki hozzá menekül." Zsoltár 34,9

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr442273402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feró 2010.09.05. 23:07:39

Szia!

Vannak régi megmaradó emlékeim,De a mai az
nagyon nagyon belülről jött.
Röviden.

Ma részt vettem egy fél maraton futó gálán. Tudtam fizikálisan Oké vagyok,de mi van az érzésekkel és a lelki felkészüléssel.
Szerintem ez ugyan olyan fontos ,ha nem fontosabb.
Mikor elindultunk,ja én szeretek zenére futni sok energia pluszt ad.
Szólt a zene ,a sok ember futott és Én
azt éreztem ,hogy az ÚR velem van,érzéseim cikáztak és olyan energiát
,figyelmet ,kitartást adott amit ezelőtt
nem éreztem.
Boldogság az ÚRral időt tölteni,erre csak most jöttem rá.
Legalább változok.

FERI

Skata 2010.09.06. 13:44:26

Kedves Feri!
Köszönöm a soraidat, és Istennek is hálás vagyok értük. Tudod, nekünk lelkészeknek sokszor nehéz dolgunk van, nem tudjuk, hogyan munkálkodik az Úr körülöttünk. Persze figyelni kell és akkor észrevesszük az apró jeleket, csodákat. A soraid azért is olyan kedvesek nekem, mert beavatsz a lelki történésekbe- és ez másoknak is példát adhat. Áldott, szép hetet!
süti beállítások módosítása