Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Szép nap

2010. szeptember 10. - Skata

Ha majd jövő héten, vagy bármikor a közeljövében fel kell idézni szeptember 10-e pénteket, valószínű a bosszantóan csúnya, elkeserítő, lehangoló napok sorába illesztik. Vagyis csak azok, akiket nagyon befolyásol a fényhiány, akiknek a hideg, esős őszi napok egyet jelentenek a kedvtelenséggel, szomorúsággal, letargiával. Nem kell, hogy így legyen. Mert az életünket nem az ösztöneink, és nem is az időjárás kell irányítsák. Számos németországi óvodában megfordultam. Ott minden évszakban sokkal többet esik az eső, mint nálunk.  Az eső ott is áztat, de rendesen. Nem csak a fű zöldül tőle, hanem sár is képződik az udvaron. De ilyen időben sincs ovifogság. A kicsik esőkabátba öltöznek, felkapják a gumicsizmát - s irány a természet. Mert az eső jó, nem ellenség, nem bosszúságfaktor. Ez csak csak víz!-   ahogyan egy reklámban is hallottuk. Mi lenne ha arra emlékeznénk, hogy a felhők fölött mindig ragyog a Nap? Persze mint másról- erről is csak szubjektív módon tudunk gondolkodni.  Én mégis átéltem a borús napon az égi fényt, a belső melegséget, sőt a vidámság huncut szikráit is. Olyan beszélgetéseknek lehettem részese, amiben szüntelen Isten szeretetének erősítését érezhettem. Biztonság, béke, boldogság és bizonyosság...  A bibliaiskola is kinyitotta kapuját- és ma Péter is szinte végig velünk tudott lenni. Nem csak gitározott, hanem közöttünk ült, és ez így annyira jó volt! Éneklő, beszélgető, tudásszomjas, Urunkra figyelő, Neki örülő, imádkozó közösség voltunk- vagyunk. Sokszor hallottam már: hinni otthon is lehet, nem kell eljárni templomba, hogy valaki imádkozzék. De idézzük csak fel egy tábortűz képét: különféle mértű fahasábok, gallyak izzanak a tűzön. A begyújtást követően pár perccel magasba csap a láng. A végén hosszú órákon át tart a parázs, szinte nem is gondolnánk, milyen hosszan képes még vörösleni. De ha egy hasábot kiveszek, hamar elhal a láng. Így van ez a hitünkkel is: bármekkora tüzet is fogott egy konferencia, igehirdetés egy bizonyságtétel által, a közösségre szükség van. Mert ha egyedül maradunk, gyorsan kihűlnek a lángok. Wilhelm Busch "Jézus a mi sorunk" című könyvében találkoztam ezzel az egyszerű magyarázattal. ( A könyv kölcsönözhető az Alapítványi könyvrunkból!) A nap szépsége gyülekezeti közösségünknek köszönhető. Figyelünk egymásra, átéljük a találkozások fontosságát, vágyunk többet megérteni a szeretet Istenéből. S ezek után két kreatív, egészséges, vidám gyermek hab a tortán!

Hogyan lehet egy ilyen szép napot összefoglalni?  Nehéz. Fesse meg nekünk mégis ez a  pár szó.  Arcok, sorsok, kihívások, kérdések, összevillanó szemek, kicsorduló könnyek, felhőtlen nevetés, hitmélyülés és útkeresés, tragédia és reménység, tapogatódzás és hazatalálás, JÉZUS.

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr172287171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feró 2010.09.12. 23:46:14

Hálás Üdvözlet!

Ilyen késő esti órában írok,mert ekkor
érek ide , de ilyenkor jönnek a legjobban
letisztult gondolatok.
Hát ha csak egy szóval kellene jellemeznem
a Bibliaiskolát szerintem LÉLEKFELEMELŐ és jó dolog az együtt gondolkodás.
Tanultam egy olyan dolgot egy "Bölcs " embertől,ami Nekem Megváltoztatta az életem.
A következő volt A BOLDOGSÁG EGY DÖNTÉS AMIT BELÜLRŐL HOZUNK MEG.
Én így tanulom meg élni az Életem,mert
tényleg kezdem azt is Hinni és Tudni ,hogy Minden az ÚR akarata szerint történik.
Szóval szerintem nagyon Nem jó ,ha a külső körülmények irányítják az Életem.
Persze ezt is ,mint sok minden mást
most fedezem fel és tanulom meg,és a Legjobb az egészben,hogy van akitől tudok tanulni.

Üdvözlettel FERI

Skata 2010.09.13. 18:13:02

@feró: Kedves Feri! Soraid nem csak nekem jelentenek sokat, hanem azoknak a blog olvasóknak is, akik gyakorta "erre járnak". Istenünk szeretetéről, életformáló hatalmáról nem elsősorban a lelkészek szavai győzik meg az embereket, hanem a hozzád hasonló tanítványok! Nehezen írható le, amit most érzek, de nagyon jó... hálás vagyok Istennek, hogy ezt a napot megérhettem!
süti beállítások módosítása