Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Az igazi szeretet

2010. december 08. - Skata

 

Az 1 Korinthus 13-

A szeretethimnusz- 

karácsonyi változata

 

Ha a házamat fenyőágakkal, gyertyákkal, égőkkel és csilingelő harangocskákkal díszítem fel, de a családom felé nincs bennem szeretet, nem vagyok egyéb, mint díszletrendező.

Ha a konyhában fáradozom, karácsonyi süteményeket sütök kilószámra, ízletes ételeket főzök, és az evéshez csodálatosan megterített asztalt készítek elő, de a családom felé nincs bennem szeretet, nem vagyok egyéb, mint szakácsnő.

Ha a szegénykonyhán segédkezem, az öregek otthonában karácsonyi énekeket éneklek, és minden vagyonomat segélyként elajándékozom, de a családom felé nincs bennem szeretet, mindez semmit nem használ nekem.

Ha a karácsonyfát csillogó angyalkákkal és horgolt hópelyhekkel díszítem fel, ezernyi ünnepen veszek részt, a templomi kórusban énekelek, de Jézus Krisztus nincs a szívemben, akkor nem értettem meg, miről is szól a karácsony.

A szeretet félbeszakítja a sütést, hogy a gyermekét megölelje.

A szeretet hagyja a lakásdíszítést, és megcsókolja a házastársát.

A szeretet barátságos az időszűke ellenére is.

A szeretet nem irigyel másokat házukért, amiben jól kiválasztott karácsonyi porcelán és odaillő asztalterítő van.

A szeretet nem kiált rá a gyerekekre, hogy menjenek már az útból, hanem hálás érte, hogy vannak, és útban tudnak lenni.

A szeretet nem csak azoknak ad, akiktől kap is valamit, hanem örömmel ajándékozza meg épp azokat, akik ezt nem tudják viszonozni.

A szeretet mindent elvisel, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr.

A szeretet soha el nem múlik.

A videójátékok tönkremennek, a gyöngysorok elvesznek, a számítógépek elavulnak.

De a szeretet ajándéka megmarad.

Boldog Karácsonyt!

Ismeretlen szerző

 

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr472502311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feró 2010.12.08. 23:31:25

Áldott Adventet!

Igazán szép szerzemény.
Olvastam egy ajánlott könyvet (igaz nem teológiai mű).Egy rövid mondat ami felforgatta és megváltoztatta nézőpontomat. Így szólt,
Meg kell tanulnod Szeretettként élni.
Nekem nem eset le egyből ,sokat gondolkodtam rajta.
Egy másik dolog aminek egyre nagyobb
fontosságát érzem .Úgy gondolom,hogy minden embernek szüksége van BÁTORÍTÁSRA.
Gyakran vagyunk bizonytalanok(azért általánosítok mert úgy gondolom ez mindenkire jellemző).Ha bátorítunk,biztatunk valakit megsorozhatjuk "erejét".Fontos az erős
HIT az ÚRBAN és Ő AD is és ez az alapja mindennek
de az embereknek kell a bátorítás,
megértés ,együttérzés.
Mostanában mikor igazán kezdtem ezt megérteni mindig jó érzés jár át mikor
alkalmam van ezt cselekedni.

Békés készülődést Kívánok!
FERI

Skata 2010.12.09. 10:30:50

Szia! Mindig várom a bejegyzéseket, mert ezek sokat mondanak az íróikról! Pozitív megerősítés- sokat olavasunk ilyet a bibliában. Vaélaki azt mondta, hoyg 365 alkalommal fordul elő a " Ne félj!" vagy ezzel egyenértékű bátorítás. Minden napra egy. Ennyi éppen elég is- de kell is...
December 21-én ételosztás- jöhet a segítséged! Áldott napot! K
süti beállítások módosítása