Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Az élet

2011. február 06. - Skata

Nagy csend ülte meg a nyári erdőt. A madarak szárnyuk alá hajtották a fejüket. Jóleső nyugalom terült a tájra.
A pinty egyszer csak fejét felszegve megszólalt:
-Mi az, hogy élet?
Mindnyájan megütköztek a nehéz kérdésen. Először a rügyeit vigyázva bontogató vadrózsa szólalt meg:
-Az élet nem más, mint állandó kibontakozás…
A pillangó nem volt ennyire filozófus lény. Virágról virágra libbenve, itt is, ott is nektárt nyaldosva csak ennyit mondott:
-Az élet csupa nyalánkság és boldogság!
Lent a fűben a hatalmas szalmaszálat cipelő hangya ezt nem hagyhatta szó nélkül:
-Az élet csak munka és vesződség!
A frissen gyűjtött mézzel a kaptár felé siető méhecske ezt duruzsolta:
-Nem, az életben a munka és szórakozás váltogatja egymást…
Ahol ilyen bölcs dolgokról folyik a szó, onnan a vakond sem hiányozhat. Egy szóra kidugta hát a fejét a friss vájatból:
-Az élet a sötétség elleni állandó harc.
Össze is kaptak volna, ha az eleredő eső nem hűti le a kedélyeket. Az esőcsepp is el akarta mondani a maga bölcsességét:
-Az élet csupa könny, semmi más, csak könny.
És már úszott is a patakkal a tengerbe. Ott a hullámok hatalmas csapásokkal ostromolták a parti sziklákat:
-Az élet a szabadságért való sanyarú küzdelem… – mennydörögték.
Fenségesen körözött az erdő felett a sas:
-Az élet felfelé törekvés! – kiáltotta a magasból.
A vén széltől meghajlott nyírfa is bekapcsolódott most már a vitába:
-Az élet azt jelenti, hogy beadjuk a derekunkat a hatalom előtt…
Leszállt az éj. Hangtalan szárnycsapásokkal lebegve huhogta a bagoly:
-Az élet – kihasználni az alkalmat, ha mások alszanak…
De ezt már nem hallották a többiek. Az alvó erdő csendje borult a tájra.
A lakodalomról hazafelé tartó fiatalember, a sok tánctól fáradtan, levetette magát a fa alá, és mintha a pintyhez szólott volna, felsóhajtott:
-Az élet nem más, mint a szerencse hajszolása és a csalódások csapásainak elviselése…
Az ébredező hajnal ezzel keltette az alvó erdőt:
-Én, a hajnal, az új nap hírnöke vagyok, az élet pedig az örökkévalóságé.

Svéd népmese nyomán

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr642642414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feró 2011.02.06. 22:50:39

Hálás Üdvözletem!

Szerintem ha magamra vetítem akkor megszülettem és azóta tartok valahová.
Életem nagy részében csak éltem vagy inkább csak léteztem Miértek,célok ,távlatok és HIT nélkül.Aztán vannak forduló pontok és Kérdés ,hogy veszünk-e
új irány jobbat ,biztosabbat Vagy Félünk
lépni és így telik el az életünk. Aztán
lehet ,hogy a vége felé jön a megbánás,hogy Miért nem választottuk a másik utat.Igazából sohasem késő ,DE jobb hamarabb.ÓRIÁSI a különbség.
Mostanában sok rövidebb ,hosszabb élettörténetet hallgatok a munkámnál
kifolyólag. Különbséget hozott az életembe a BIBLIA tanítása mégpedig azért mert ezelőtt meghallgattam embereket együtt éreztem velük , OTT voltam mikor beszéltünk DE hagytam ,hogy befolyásolja az ÉN lelki világomat.Ezért aztán sokszor voltam
mélyebb pontom mint ahogy kellett volna.
Most már Én úgy értelmeztem (kérlek javíts ki ha tévedek) "ha kijövök egy
házból poroljam le a lábam mielőtt tovább megyek". Mindenkinek mást jelent az ÉLET,mást ,másképp él át dolgokat és ami a legfontosabb mások a nézőpontok.
A biztos stabilitást az ISTEN és a vele való kapcsolatunk adja.

ISTEN ÁLDJON. FERI
süti beállítások módosítása