Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Temetési hangulat

2010. november 17. - Skata

A  héten a harmadik temetésemen vagyok túl. Ilyenkor óhatatlanul megsuhint a halál szele... Persze ezek a találkozások a gyászolókkal túlmutatnak önmagukon. Az élet és halál kérdései elementáris erővel törnek elő. Mit csinálunk helyesen, vajon bocsánatot kapunk-e mulasztásainkra, s van-e igazi reménység, ami békességet adhat... s persze az is, mi a legfontosabb számunkra életünk során. Sőt ennél még több is: van-e megtapasztalt és átadott szeretet a sorsomban...

Erről fogok bővebben is írni, most ezzel a képpel és az alábbi szép részlettel kívánok bölcs elgondolkodást és isten-kereső pillanatokat!

Ne feledjétek: Jézus mondja, aki feltámadott: " Én élek és ti is élni fogtok!" Jn 14.19

Magdi nénink 99 éves édesanyjától vettünk ma búcsút- ezért esett ezekre a sorokra a válsztásom.

Csukás István: Istenke, vedd térdedre édesanyámat

 ( részlet)

Istenke, vedd térdedre édesanyámat,
ringasd szelíden, mert nagyon elfáradt,


ki adtál életet, adj neki most álmot,
és mivel ígértél, szavadat kell állnod,
mert ő mindig hitt és sose kételkedett,
szájára suttogva vette a nevedet.

 
Én nem tudom felfogni, hogy többé nincsen,
s szemem gyöngye hogy a semmibe tekintsen,
hová a fény is csak úgy jár, hogy megtörve:
helyettem nézzél be a mély sírgödörbe,
próbálkozz, lehelj oxigént, tüdőd a lomb!


… amit összeraktál egyszer végtelen türelemmel,
csak csont, csak por, ami volt valamikor ember, ….
… Mi mit nyel el a végén,

fásultan szitálod
a semmiből a semmibe a létező világot,
anyát és gyereket, az élőt s a holtat,
s mert Te teremtetted, nem is káromolhat,
csak sírhat vagy könyöröghet, hogy adj neki békét,

 
nem tudjuk, hogyan kezdődött, de tudjuk a végét;
én sem káromollak, hallgasd meg imámat:
Istenke, vedd térdedre édesanyámat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr332455391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feró 2010.11.17. 23:39:53

Szia!

Beszélgettem ma egy nagyon jó és kedves
ismerősömmel.Nem volt hosszú beszélgetés
,az idő szűke miatt.A beszélgetés vége felé arra terelődött a szó ,hogy Miért is jó sírni.Szerinte és egyet értek vele,hogy vannak helyzetek amikor "keménynek" kell lenni,de NEM szabad elfojtani, bezárni érzéseinket.
Miért írtam ezt le,mert Ő Gyulán a korházban a patológián dolgozik és lány
létére elég kemény külsőt mutat.
Amit Ő dolgozik ÉN azt biztos nem tudnám
csinálni , mindig és meg most is legnagyobb
félelmem a halál(nem tudom még belül
elfogadni).Mostanában a Hitem tényleg
nagy erőt ad (régen sohasem gondoltam volna).
Ma már az lebeg a szemem előtt,hogy Minden Valamilyen okkal ,és céllal történik és Mindenben van Valami Jó.

Minden Jót és ISTEN LEGYEN VELETEK.

FERI

Skata 2010.11.18. 20:14:35

Szia! Igaz, hogy olykor kell és jó is sírni- kiadjuk a feszültségünket, kifejezzük az együttérzésünket, rezonálunk bennünket mélyen érintő dologokra. Egy patológián dolgozó is kiadja valahogyan a feszültségét- a halállal találkozni nem egyszerű feladat... A halál csak álom, vagy kapu. Én nem félek a haláltól, mert tudom, a másik oldalon minden tökéletes lesz. De félek Isten hatalmától, mert ő adja az életet és az hozzá is tér vissza.Inkább attól félek, hogy akkor kell menni, amikor még lenne itt dolgom. Egy anya mi mást is akarna, csak azt, hogy megérhesse hogy megláthassa felnőtt gyerekei helytállnak és rendben vannak a világban...

Rh+ 2010.11.21. 19:55:03

Én most éppen a gyomortükrözéstől félek. Kedden lesz, gondoljatok rám!

Skata 2010.11.21. 22:07:37

Én mindenképpen imádkozom érted kedves Reményhal...
süti beállítások módosítása