Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Zöld csillagok

2010. december 20. - Skata

A kisvasutat befútta a hó -
Szánon jött a havasról valaki.
Éjjel, havon és holdvilágon át.
Fagy megkímélte, farkas elkerülte,
Fenyők kísérték: Isten katonái,
A rengeteg mint gyermekét ringatta:
Lélekringató fehér rengeteg.
Megérkezett frissen, vidáman.
A telefonban úgy csendül a hangja,
Mintha sziklák közt szabad szél kacag -
Azt mondja: százszor szebbek odafenn
És óriás nagyok
És zölden, zölden,
Zölden ragyognak a csillagok!

Zöld csillagok: szíven fogott a szó.
Mióta nem nézek az égre én!
Nincs mit keresnem, nincs mit várnom onnan.
S ha egy-egy este fel-feltéved
A tekintetem révetegen mégis:
Olyan kopottak, közönségesek,
Fakók és nem-nekem-valók,
Színehagyottak, idegenek, unottak,
Betegek, akár én, a csillagok.
És nem tudnak rajtam segítni -

Zöld csillagok: szíven fogott a szó.
Ez az egy színes szó szíven fogott.
Én Istenem, Te nagyon jól tudod:
Nem kívántam soha sokat.
Csak egy egészen kicsikét
Emberül és igazán élni.
Tebenned hinni, szeretni, remélni
S meghalni zöld
Reménység-csillagok alatt.

1935 január 20

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr522528988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feró 2010.12.21. 00:08:11

Adventi Üdvözletem!

Gondoltam írok pár sort ,számomra érdekes
dolgokat.Szoktam figyelni ,hogy a környezetemben KIK emlegetik Istent és Miért illetve ,hogy mennyire tudatosan.
Azt tapasztalom ,hogy szinte mindenki ajtaján kopogtat Ő és sokan tudattalanul
kérik segítségét .
Például így Ó ISTENEM.
Olvasok egy könyvet,kiragadtam belőle egy kis részt Kérhetnék egy személyes
véleményt róla?

Az élet csupáncsak a meggyőzőerőn alapul.
Az embereknek el kell emelkedniük az érzéseik szintjéről a gondolataikéra,és uralkodni az életük felett.Ennek egy része a meggyőzésről(változás okozásáról) és a meggyőzve levésről (változásról) szól.
Okozott egy kis fejtörést számomra.

Jó készülődést ,szorgos napokat.
Áldott Adventet Kívánok.
FERI

Skata 2010.12.29. 12:51:49

Szia! Most végre válaszlok. Van egy- két különös része az idézetnek. Tényleg tudok a gondolataimmal uralkodni a saját életemen? Ezt erősen kétlem. Kell a tudatosság, az odafigyelés, de a gondolataim és érzéseim nem feltétlen irányíthatók. Illatok, emlékek, szép élmények kilendítenek a tudatosságból. Ilyenkor meghatódunk, dühbe gurulunk, vagy hirtelen elkezdünk félni, esetleg felidézünk valamit, amit nem is akartunk. - A meggyőzés és a meggyőzve levés nem mindig hozza a változást- gondolati szinten talán, de az akarat itt is közbeszól. Az értelmemet meggyőzheti valaki, de ha nem akarom azt tenni, amit az értelmemmel belátok, akkor mi van? Vagy ha valamit jónak érzek, sejtek, de nem tudok mellette dönteni? Sok ember így van a kerszténységgel. Sejti, tudja, hogy jót, értékeset képvisel az egyház, de nagyobb a kétsége, a belső visszatartó erő, mint a belátás.
Meggyőzés? Arra gondoltam még, hogy egyedül Isten Szentlelke képes meggyőzni a teljes embert, vagyis legyőzni minket önmagunkat. Csak Ő képes úgy cselekedni velünk, hogy abból új élet formálódjon- ami hatalmas változás. Jézus az ujjászületés szót használja erre.
Remélem, elégedett vagy a válsszal. K
süti beállítások módosítása