Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Ferde vagy egyenes?

2011. március 07. - Skata

Intenzív és hosszú napok után végre ismét itt vagyok, hogy legalább néhány napvégi gondolatomat és érzésemet megosszam.

Most éppen az motoszkál a fejemben, hogy rengeteg gyakran használt mondatot vélünk igaznak, miközben szerintem azok alapjában véve ferdítik az igazságot. Mondom is a példákat: " mindenkinek arra van ideje, amire akarja". Ez az óriási badarság. Én vagyok az élő ellenpélda. Nekem nincs időm arra sem, amit mások akarnak, vagy ami szükséges.

Jön a következő: " majd az idő begyógyítja a sebeket". Ilyen különös képessége lenne az időnek? Miként lehet az, hogy évtizedes haragok nem enyhülnek? Hogyan lehet, hogy van, ami évek múltán is szúró fájadalmat okoz a szívünk táján? Szerintem az Idő Ura a mi nagy Gyógyítónk!

S a klasszikus: "mindegy miben hiszel". Tényleg mindegy lenne? Szerintem az ön- és másokat pusztító vallások, a lelki káoszt okozó hiedelmet és valós testi betegséget generáló hitek egyáltalán nem mindegy mennyi embert érnek el.

Egyszóval ezek a ferde példabeszédek igencsak elgondolkodtatók- számtalanszor nem is hagyom szó nélkül. Ezek a minennapi bölcselkedések csak úgy burjánoznak, első hallásra könnyű egyetérteni velük, olyan nagy magyarázatot nem is igényelnek. Könnyű rábólintani, egyszerű idézni, nem beszélve arról, hogy az azonosulás sem jelent problémát. 

Ezzel szemben azok a mély igazságokat tartalmazó idézetek, nem annyira közkedveltek. Hiszen azokon hosszasan kell elmélkedni, vagy éppen bennünket a szívünknél ragadnak meg- életünk gyenge pontjait érintik és fellebbentik a fátylat gyarló, hiányos mivoltunkról, hibás gyakorlatunkról, kapcsolataink gyengeségeiről.

Hadd szúrjak be néhány mondatot most a bibliai bölcsességirodalom remekművéből, Salamon példabeszédeiből. Remélem ezek arra ösztönöznek, hogy belelapozzunk és ráleljünk arra, ami nem ferde, ferdített, hanem igaz, helytálló és követendő. 

Péld 1,7 Az Úrnak félelme az ismeret kezdete, a bölcsességet és intést csak a bolondok vetik meg.

Péld 5,22 Saját bűnei fogják meg a bűnöst, és saját vétkei kötözik meg.

Péld 8, 13 Aki féli az Urat, gyűlöli a rosszat.

Péld 10,1 A bölcs fiú örömet szerez apjának, az ostoba fiú azonban szomorúsága anyjának.

Péld 10,11 Életnek forrása az igaz ember szája, de a bűnösök szája erőszakot rejteget.

Péld 10, 19 A sok beszédnél elkerülhetetlen a tévedés, de az eszes ember vigyáz a beszédre.

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr202719863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cheyenne 2011.03.08. 15:04:35

A közhelyek megpróbálják elmosni a különbségeket, a helyzetek és az emberek közötti egyéni jellegzetességeket. Én ezért nem szeretek adni és kapni sem a "jó tanácsokból".Ezek hamis önigazolások, elkényelmesítenek, a személyes dolgainkkal való valódi szembesülést elkendőzik. Ezért hát az utolsó intésre figyelve nem is írok többet...

feró 2011.03.08. 23:49:51

Üdvözlet!

Pont vasárnap hallottam egy ilyen mondást.
A mi családunkban ezt sokat emlegetik , Teher
alatt nő a pálma ,és mi van ha eltörik?
Viszont van egy másik is aminek igazat adok csak nem értelmeztem még ki teljesen.
Egy szót nem tudok pontosan valahogy így szól A szív érzéséről szól a száj.
Személy szerint én szeretem "bölcs,okos" emberek mondását van jobb,kevésbé jó de talán a lényegük számomra ,hogy elgondolkoztat vagy elindít bennem egy gondolkodási folyamatot.Jó idézni idézeteket ,de fontos a saját gondolataink is jó ezeket
frissíteni,és ha kell változtatni,gondolom én.

ISTEN ÁLDJON FERI
süti beállítások módosítása