Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

A húsvétról- egy legalább 1800 éves költemény

2012. április 11. - Skata

Szardeszi Melitón, a 2. században élt püspök

"A húsvétról" szóló
költeményének részlete

"Ő az üdvösségünk húsvétja [paszkája],
Ő az, aki sokakért sokat szenvedett,
Ő az, akit megöltek Ábelben,
akit megkötöztek Izsákban,
aki idegenként vándorol Jákóbban,
akit eladtak Józsefben,
akit kitettek Mózesben,
akit a bárányban leöltek,
   akit Dávidban üldöztek,
   akit a prófétákban megaláztak.

   Ő a szótlan bárány,
   Ő a leölt bárány,
   Ő az, aki Máriától szép báránykaként született,
   aki a nyájból vétetett, s akit leölésre szántak,
   kit este levágtak,
   és éjjel eltemettek,
   akit a kereszten össze nem törtek,
   aki a földben el nem oszlott ,
   feltámadt a halottak közül,
     és feltámasztotta az embert a mély sírból.” 

  Jöjjetek hát mind emberiség családjai, kiket megrontott
   a bűn, és vegyétek bűneitek bocsánatát!
   Mert én vagyok megbocsájtástok,
   én vagyok üdvösségtek húsvétja (paszkha)
   én vagyok az értetek levágott bárány.
 
   „Ő az Alfa és az Omega,
   a kezdet és a Vég,
   – kimondhatatlan kezdet és felfoghatatlan vég –
   „Ez a Krisztus”.
   Ő a király,
   Ő Jézus,
   Ő az Úr,
   Ő az, aki feltámadt halottaiból,
   Ő az, aki az Atya jobbján ül.
   Ő az, aki az Atyát hordozza, s akit az Atya hordoz,
   akinek dicsőség és hatalom mindörökké, Ámen.” 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr454382376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása