Pár nappal ezelőtt dr. Klaus Douglass az egyház megújulásáról írt 96 tételét kezdtem itt közölni. Most következik a 4-6. feladat, azaz a következő 24 tétel. Gondolja át mindenki ezeket a pontokat. Szerintem igazak ezek a sorok és éppen olyan szíven ütők, mint ahogyan Martin Luther 95 tétele volt 1517-ben. ( Vissza lehet térni az első részre is, megtaláljátok a régebbi bejegyzések között!) Jó lenne komolyan is venni, hogy tényleg megtörténhessen az új reformáció.
Negyedik feladat:
Aktivizálni a hívők egyetemes papságát
25. | Luther tanítása az egyetemes papságról a legfontosabb tényező, ami még ma is megkülönböztet bennünket a katolicizmustól. |
26. | Az úgynevezett „lelkészek” és az úgynevezett „laikusok” közötti különbségtétel nem biblikus és nem protestáns. |
27. | Az egyetemes papságot csak úgy aktivizálhatjuk gyülekezeteinkben, ha az emberekben szeretetet ébresztünk a Szentírás iránt. |
28. | Egyetlen emberben sincs meg az összes képesség, amely ahhoz szükséges, hogy egy gyülekezetnek csak megközelítőleg is nyújtani tudja mindazt, amire szüksége van. |
29. | Minden keresztyén kapott valamilyen kegyelmi ajándékot Istentől – és megkapta a hozzá tartozó feladatot is. |
30. | A gyülekezet vezetésének legfontosabb feladata, hogy hozzásegítse a gyülekezet tagjait adományaik, képességeik felismeréséhez, és segítse őket, hogy éljenek velük. |
31. | A gyülekezetben kinek-kinek azt a feladatot kell ellátnia, amelyre Isten különösképpen alkalmassá tette. |
32. | Az olyan munkatársak, akik Istentől kapott képességeik szerint végzik feladatukat, nemcsak jól végzik a munkájukat, hanem motiváltan és lelkesen is szolgálnak. |
Ötödik feladat:
Újra definiálni a lelkipásztori hivatást
33. | Az egyházban – ellentétben önértelmezésével – majdnem minden ösvényen lelkipásztorok loholnak. |
34. | Egyházunk lelkipásztor-központúsága súlyos teher mind lelkipásztorainknak, mind a gyülekezeteknek. |
35. | Az egyházban és a gyülekezetben betöltött központi szerepüket a lelkipásztoroknak arra kelt használniuk, hogy ezt a központi szerepüket megszüntessék. |
36. | Az újszövetségi gyülekezeteket nem lelkipásztorok, hanem munkacsoportok vezették. |
37. | A lelkipásztoroknak el kell dönteniük, hogy mindenkiért, vagy az egészért akarnak-e tevékenykedni. |
38. | A jövő formulája így hangzik: „Lelkipásztor a munkatársakért, munkatársak a gyülekezetért.” |
39. | A jó lelkipásztor elismeri gyülekezete nagykorúságát. |
40. | Gyülekezeteink megújulása nagymértékben lelkipásztoraink lelki megújulásán múlik. |
Hatodik feladat:
Vállalni az irányítás felelősségét
41. | Gyülekezeteink vezetése megoldatlan kérdés, amelyet ballasztként cipelünk át az új évezredbe. |
42. | A gyülekezeteket az egyháztanácsoknak (presbitériumoknak) kellene vezetniük. Ezek azonban túlnyomórészt igazgatási és szervezési kérdésekkel foglalkoznak. |
43. | Ahol hiányzik a vezetés, ott nem szabadság uralkodik, hanem az erősebb joga. |
44. | A gyülekezeteknek szükségük van valamilyen vezéreszmére, amelyhez igazodhatnak. |
45. | A Szentlélek munkája nem szükségtelenné, hanem értelmessé teszi a tervszerű működést. |
46. | A jövő egyháztanácsának (presbitériumának) feladata a következő: „víziókat kialakítani, víziókat továbbadni, víziókat meggyökereztetni”. – Minden egyéb munkával másokat kell megbízni. |
47. | Az Újszövetség tanítása szerint csak olyanok vezethetik a gyülekezetet, akik képesek azt lelkileg táplálni. |
48. | Jézus példát mutatott, hogy miként kell a gyülekezetet vezetni. Nem uralkodott tanítványain, hanem szolgálta őket. |