Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Ézs 40,3

Igék, imák, képek

Igék, imák, képek

Ritka

2011. február 18. - Skata

Tegnap ismét egy olyan esemény részese lehettem, amit mindenképpen meg kell osztanom. Egy nagyon idős asszony temetése volt a német temetőben Barátságtalan, esős idő volt,  csak néhány rokon búcsúzott és két ismerős. Amikor közelebb értünk hozzájuk a kántorral, meghallottuk a család énekét. Az evangélikus énekeskönyvből maguk választotta temetési éneket énekeltek. Ilyet még nem tapasztaltam- egész lelkészi szolgálatom alatt kuriózumnak bizonyul ez.  Jellemzően a  részvét kifejezése, a néma gyötrődés és az olykor feltörő sírás hangjai tölti be a búcsúzás helyét. A szertartás előtt álatlános a gyászzene, vagy olyan muzsika, ami kifejezi az érzéseket, esetleg az elhunyt életét tükrözi. De hogy a gyászolók Istenre hangolt lélekkel énekeljenek bent a ravatalozóban, kántor, énekkar vezetése nélkül ez- sajnos- alig fordul elő. Számomra is békességet adó indítása volt ez a temetési istentiszteletnek. Jó lenne, ha mi hívő emberek - ha tehetjük, és ha nem vagyunk olyan nagyon megrendülve a veszteségünk miatt- példát tudnánk adni a hitvallás, a Miatyánk elmondásával, közös bizonységtevő énekünkkel. Hiszen a világban nem csak az életvezetésben kell utat mutassanak Jézus tanítványai, hanem a halál feldolgozásában, a reménység megélésben is. Nem illetlenség az ének, hanem lelkünk mélységeinek kitárása az élet és halál Ura a Feltámadott Mester előtt.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://skata.blog.hu/api/trackback/id/tr732671198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feró 2011.02.19. 21:17:23

Üdvözletem!

Azon gondolkoztam,hogy egy ember életét
végig kiséri a szolgálat.Az ÚR felé szolgálunk mindig, és az emberek felé milyen mértékben és mennyit? Igazából ezt
nehéz lehet megmondani és mindenkinek más
és más lehet ahogy látja ezt a dolgot.
Még mindig vannak olyan érzéseim ,hogy valaki felé adtam,próbáltam segíteni,együtt érezni ,tenni ,igérkezni
és azután a másik fél elutasító,olykor
ellenséges .Ilyenkor arra gondolok valahol majd minden tettünk,cselekedetünk vissza köszön. Sokszor bezavarnak az érzelmek,túl
kell rajtuk lépni(persze ez nem könnyű)
gondolom Én. Nem tudom érthető-e a gondolat menetem ? Biblia iskolában is
hallottam és nagyon meg is maradt, az élet sok-sok helyzetére alkalmazható és
kezelhetővé teszi azokat ha Tudatos Élet Vezetéssel tanulunk meg élni.

ISTEN ÁLDJON FERI

Ancsa1963 2011.02.21. 10:37:31

Sajnos az,hogy a gyászolók énekeljenek,ezt én úgy gondolom,nem igen várható el!Legalábbis itt Mezőtúron!Tudod,Édesanyámat mikor temettük,én nagyon szerettem volna egy gyönyörű versel elbúcsúzni,tőle,és énekelni!Polgári temetése volt,és aki búcsúztatta,mikor elmondtam neki a tervem,ami a szívemből jött,szabályosan ledermedt!Ez itt nem "divat"!Pedig igazából azt hiszem,Édesanyámat nekünk a gyermekeinek,és a közeli hozzátartozóinak,vagy akik megjelentek tiszteletből a temetésén mert szerették!Így aztán a versemet Ő mondta el,és magnóról szólt a zene!A zokogásom még fájdalmasabb volt!
Az Úr áldjon Ancsa

Skata 2011.02.21. 15:41:43

Egyetértek! Aki szeretne így búcsúzni, hadd tehesse meg. ( Nem mindenki képes rá.) Nagy baj, ha a " divat, vagy szokás" miatt nem élhetjük meg azt, amit szeretnénk- persze ezt jó értelemben mondom. Mit ér a szokás, ha tartalmatlan óüres formává válik? Ezen bizony sokszor az egyházi hagyományainkat is értem, ha azok nem teszik lehetővé a lelki átélést, az Istennel való kapcsolatunkat.
süti beállítások módosítása